robot rage survivors rr2 rearmed
 
HomeRR ChatMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

  THE JUKEBOX - Post & Press Play

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Next
AuthorMessage
jork
He Who Wants it Brung
avatar

Posts : 2067

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Sun Dec 29, 2013 9:50 am

Very generous on the high end.

My remix of skrillex...lulz





btw Guest ik what u did...
Back to top Go down
View user profile http://rrlobbychat.com
digit
Add mint
avatar

Posts : 2552

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Sun Dec 29, 2013 8:00 pm

well that's certainly better than skrillex  Smile 
Back to top Go down
View user profile
2D4
Critique Extraordinaire
avatar

Posts : 3451

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Tue Dec 31, 2013 3:00 am

I like this LF1GP Smile




Back to top Go down
View user profile
2D4
Critique Extraordinaire
avatar

Posts : 3451

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Fri Jan 03, 2014 4:01 am

www.Blackspin.com - Summer 2013 - DJ Blackspin



I have yet to listen to this one, it's convenient to know where I can find it :)I have another one by this DJ, really nice

ps. Is there a simple way to copy this to a mp3 file so I can have it on my player




Back to top Go down
View user profile
digit
Add mint
avatar

Posts : 2552

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Fri Jan 03, 2014 2:20 pm

Click here. Now right click the play button and click save as to choose your directory  Smile
Back to top Go down
View user profile
2D4
Critique Extraordinaire
avatar

Posts : 3451

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Sun Jan 05, 2014 2:05 pm

Thank you Smile but I get 403 Forbidden Sad maybe I should google something ? I can edit your posts btw ..




Back to top Go down
View user profile
digit
Add mint
avatar

Posts : 2552

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Sun Jan 05, 2014 7:23 pm

hmm well in that case try this?  Link.
Back to top Go down
View user profile
2D4
Critique Extraordinaire
avatar

Posts : 3451

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Thu Jan 09, 2014 4:12 am

Oh cool, it was that simple Smile thank you for that




Back to top Go down
View user profile
jork
He Who Wants it Brung
avatar

Posts : 2067

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Fri Jan 10, 2014 6:01 am



random sequence, will send my sample pack to anyone who wants it Smile

Edit:
I actually kinda liked what I did there, so I added a melody, will fix it after I have some sleep...


P.S.
Note to self: make wider basses with automations next time...



Yet another edit: Now when I listened on speakers it sounds like it's lacking the mid frequency range...although it sounded good on my headphones Sad

And yet another edit: I tried to make it wider, so it would sound better on speakers, tell me what you think, the sounds may be too distorted...




btw Guest ik what u did...
Back to top Go down
View user profile http://rrlobbychat.com
digit
Add mint
avatar

Posts : 2552

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Fri Jan 10, 2014 3:30 pm

Hmm... yes, I would say it is pretty distorted  Exclamation 
Back to top Go down
View user profile
jork
He Who Wants it Brung
avatar

Posts : 2067

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Mon Jan 20, 2014 3:42 am

My skrillex remix...again, I changed it a bit, please notice that my old headphones died, so I bought new ones, I can actually hear stuff now Very Happy
listening to my old projects, hearing the mess, haha Very Happy





btw Guest ik what u did...
Back to top Go down
View user profile http://rrlobbychat.com
digit
Add mint
avatar

Posts : 2552

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Tue Jan 21, 2014 11:08 pm

Finally got around to listening it. I like the structure well enough, but some of the sounds seem too hollow. The overall vibe is also pretty cool. 3:08 is my favorite part
Back to top Go down
View user profile
jork
He Who Wants it Brung
avatar

Posts : 2067

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Wed Jan 22, 2014 3:25 pm

I want to add more sounds, non bass sounds to make a melody, hope I can do it soon enough, which basses do you think sound bad, I can always tweak them...




btw Guest ik what u did...
Back to top Go down
View user profile http://rrlobbychat.com
digit
Add mint
avatar

Posts : 2552

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Wed Jan 22, 2014 7:57 pm

well IMHO I think the ones at 1.15 could be a bit louder as well as the notes at 1:50. I know it's also good to have dynamic range but the perceived loudness of the bass may be a too much.
Back to top Go down
View user profile
jork
He Who Wants it Brung
avatar

Posts : 2067

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Wed Jan 22, 2014 11:21 pm

1.15, I think I low passed almost everything there lol, because I had most basses on 1 bus, the loudness of the pluck sound is constant btw, it may sound washed down by the basses there, "massive" just eats the whole space, I read somewhere that if you make a bass with massive it's better not to put anything on top of it...like it should be used for fills or something? I just haven't learned any other plugin, but they mostly have the same knobs, so it's not that hard, just not handy when you are used to a single plugin lol, I for once don't understand sytrus that much.




btw Guest ik what u did...
Back to top Go down
View user profile http://rrlobbychat.com
digit
Add mint
avatar

Posts : 2552

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Thu Jan 23, 2014 11:26 pm

heh, well I'm just the opposite. Don't know much massive and only use sytrus. My friend is the same with sylenth1. As long as the plugin can make a huge variety of sounds I don't really think it matters what you use as long as you use it well. Same can be said for DAW's.

My latest upload
Back to top Go down
View user profile
jork
He Who Wants it Brung
avatar

Posts : 2067

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Fri Jan 24, 2014 12:52 am

I want candy now...

Some heavy metal kinda feel to it Very Happy

No idea how I missed it b4, too much stuff in the stream...




btw Guest ik what u did...
Back to top Go down
View user profile http://rrlobbychat.com
digit
Add mint
avatar

Posts : 2552

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Fri Jan 24, 2014 2:00 am

Here, pretend this is candy Like a Star @ heaven
And thanks, that's the feel I was kinda going for.  rendeer
Back to top Go down
View user profile
jork
He Who Wants it Brung
avatar

Posts : 2067

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Tue Jan 28, 2014 5:08 am

I tweaked something on my random arrangement a bit, didn't think it would turn out so good, I actually like it Smile





btw Guest ik what u did...
Back to top Go down
View user profile http://rrlobbychat.com
digit
Add mint
avatar

Posts : 2552

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Tue Jan 28, 2014 8:31 pm

I'd say it's coming along pretty well!
Back to top Go down
View user profile
jork
He Who Wants it Brung
avatar

Posts : 2067

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Thu Feb 06, 2014 6:36 pm

u posted that twice* Very Happy

I'm planning to mess this up even more later...need ur opinion.

http://www.mediafire.com/listen/nwwcgdviwoocmgz/dubstep+project+1+point+2+experiment3.mp3

*MOD NOTE: This is in reference to a post containing a track posted previously which was then deleted.




btw Guest ik what u did...
Back to top Go down
View user profile http://rrlobbychat.com
digit
Add mint
avatar

Posts : 2552

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Fri Feb 07, 2014 2:00 am

totally did not notice that! will be deleting the repost :X

I must say I am pleasantly surprised at how your project is coming so far. The piano mixes in well despite my presuppositions that would say otherwise. The transition around 2:50 could use some work but the daring sounds in the drop afterwards make me forget about it. The only other thing I'm not really fond of is the sharp volume cutoff of the bass in the second drop at 2:16 but that is only a small detail.
Back to top Go down
View user profile
2D4
Critique Extraordinaire
avatar

Posts : 3451

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Fri Feb 07, 2014 2:39 am

http://www.mediafire.com/view/nwwcgdviwoocmgz/dubstep%20project%201%20point%202%20experiment3.mp3

I enjoyed this:) why not have it embedded the usual way




Back to top Go down
View user profile
jork
He Who Wants it Brung
avatar

Posts : 2067

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Fri Feb 07, 2014 6:07 am

iN GOD I TRUST™ wrote:
I'm not really fond of is the sharp volume cutoff of the bass in the second drop at 2:16 but that is only a small detail.

lol, I'lll try to be more gentle with that filter Very Happy...I changed the EQing of that sound a bit, so it started to pop out of the mix in some parts, so i went a bit crazy on the low pass filter

oh and that transition at around 2:50 I think was completely unnecessary too, I think I'll be deleting it leaving a break to continue straight with the drop
oh, and IMG said the same about piano when i asked him if it's ok to put a piano in, he wasn't sure Very Happy

btw, does the 1st growl in the drop is lacking sub on your end? I might add a layer...

2D4 wrote:
http://www.mediafire.com/view/nwwcgdviwoocmgz/dubstep%20project%201%20point%202%20experiment3.mp3

I enjoyed this:) why not have it embedded the usual way

when I try to do that with mediafire you always complain that you can't play the file, so I didn't bother and posted a link instead Very Happy

here is the edit:



When I listened this on my old speakers i wanted to slam them hard in a wall or something...




btw Guest ik what u did...
Back to top Go down
View user profile http://rrlobbychat.com
2D4
Critique Extraordinaire
avatar

Posts : 3451

PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   Sat Feb 08, 2014 9:03 pm

Nooh Smile this works fine for me ! Very nice, luxury edition, thanks .. I am kicking back with a smoke and some mango juice .. cheers




Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: THE JUKEBOX - Post & Press Play   

Back to top Go down
 
THE JUKEBOX - Post & Press Play
View previous topic View next topic Back to top 
Page 37 of 40Go to page : Previous  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Robot Rage Survivors Forums :: News, Rules and Important Things :: Miscellaneous-
Jump to: